1NEWS – ΝΕΑ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Διεθνη

Η Ρωσία πληρώνει ακριβά την πτώση στις διεθνείς τιμές


Η πτώση των τιμών του πετρελαίου συνέβαλε στο να οδηγηθούν τα έσοδα της Ρωσίας από τις πωλήσεις αργού στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Μόσχα από την αποδυνάμωση της παγκόσμιας αγοράς.

Στο όριο των 60 δολαρίων

Η πτώση των τιμών έστειλε τη «ναυαρχίδα» της Ρωσίας, το αργό πετρέλαιο Urals, πίσω προς το όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι, το οποίο η G-7 προσπάθησε να επιβάλει στο Κρεμλίνο ως τιμωρία για την εισβολή στην Ουκρανία. Η ποιότητα από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας διαπραγματευόταν κατά μέσο όρο στα 60,12 δολάρια την Παρασκευή, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Argus Media. Ο μέσος όγκος αργού τεσσάρων εβδομάδων υποχώρησε στα 3,13 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα την εβδομάδα, μειωμένος κατά 30.000 βαρέλια την ημέρα σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο.

Οι εβδομαδιαίες ροές, οι οποίες είναι πολύ πιο ευμετάβλητες, κινήθηκαν προς την αντίθετη κατεύθυνση, σημειώνοντας άνοδο κατά περίπου 40.000 βαρέλια ημερησίως. Η πτώση των παγκόσμιων τιμών ώθησε αρκετές χώρες μέλη του ΟΠΕΚ+, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, να αναβάλουν για τον Δεκέμβριο τη χαλάρωση των περιορισμών της παραγωγής που είχε προγραμματιστεί να αρχίσει τον Οκτώβριο. Η καθυστέρηση σημαίνει ότι η Μόσχα θα πρέπει στην πραγματικότητα να μειώσει την παραγωγή τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο για να αντισταθμίσει την άντληση πάνω από τον στόχο του ΟΠΕΚ+ νωρίτερα φέτος, αντί να είναι σε θέση να αντισταθμίσει τις αντισταθμιστικές περικοπές έναντι ενός αυξανόμενου στόχου.

Συνολικά 29 δεξαμενόπλοια φόρτωσαν 21,99 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού την εβδομάδα έως τις 8 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων και τις εκθέσεις των λιμενικών πρακτόρων. Ο όγκος ήταν υψηλότερος από 21,67 εκατομμύρια βαρέλια σε 29 πλοία την προηγούμενη εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι οι ημερήσιες θαλάσσιες ροές αργού της Ρωσίας την εβδομάδα έως τις 8 Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν κατά περίπου 40.000 βαρέλια σε 3,14 εκατομμύρια. Ο λιγότερο ευμετάβλητος μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, μειούμενος κατά 30.000 βαρέλια ημερησίως σε 3,13 εκατομμύρια από 3,16 εκατομμύρια την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι συμφωνίες του ΟΠΕΚ+

Εκτός από μία εβδομάδα κατά την οποία υποχώρησαν κάτω από τα 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, οι αποστολές με βάση αυτό το μέτρο κυμαίνονται μεταξύ 3,13 εκατομμυρίων και 3,25 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα από τις αρχές Ιουλίου. Οι μεταφορές αργού μέχρι στιγμής φέτος είναι περίπου 45.000 βαρέλια την ημέρα κάτω από τον μέσο όρο για ολόκληρο το 2023. Ένα φορτίο αργού της KEBCO του Καζακστάν φορτώθηκε στο Νοβοροσίσκ και ένα στο Ουστ-Λούγκα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Η Ρωσία τερμάτισε τους εξαγωγικούς της στόχους στα τέλη Μαΐου, επιλέγοντας αντ’ αυτού να περιορίσει την παραγωγή, σύμφωνα με τους εταίρους της στην ομάδα πετρελαιοπαραγωγών του ΟΠΕΚ+.

Ο στόχος παραγωγής της χώρας έχει καθοριστεί στα 8,978 εκατ. βαρέλια ημερησίως έως το τέλος Νοεμβρίου, αφού η προγραμματισμένη χαλάρωση ορισμένων περικοπών στην παραγωγή καθυστέρησε κατά δύο μήνες. Η Μόσχα έχει επίσης δεσμευτεί να προβεί σε βαθύτερες περικοπές στην παραγωγή τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους και στη συνέχεια μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου του 2025, για να αντισταθμίσει την άντληση πάνω από την ποσόστωσή της στον ΟΠΕΚ+ νωρίτερα φέτος. Τα ρωσικά στοιχεία δείχνουν ότι το έθνος έφτασε πολύ κοντά στην επίτευξη του στόχου toy για την παραγωγή αργού από τον ΟΠΕΚ+ τον περασμένο μήνα, μετά από μια ώθηση από την ομάδα για τη βελτίωση της τήρησης της συμφωνίας προσφοράς.

Απώλειες στα έσοδα

Η ακαθάριστη αξία των ρωσικών εξαγωγών αργού μειώθηκε σε 1,44 δισ. δολάρια τις επτά ημέρες έως τις 8 Σεπτεμβρίου, από 1,52 δισ. δολάρια την περίοδο έως την 1η Σεπτεμβρίου. Η μικρή αύξηση των εβδομαδιαίων ροών υπεραντισταθμίστηκε από την πτώση των τιμών των κύριων ροών αργού της Ρωσίας. Αυτό οδήγησε την εβδομαδιαία αξία των υπερπόντιων αποστολών στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο. Οι αξίες των εξαγωγών στα λιμάνια της Βαλτικής μειώθηκαν σε εβδομαδιαία βάση κατά περίπου 6,30 δολάρια το βαρέλι, ενώ οι αποστολές από τη Μαύρη Θάλασσα μειώθηκαν κατά περίπου 5,90 δολάρια το βαρέλι.

Οι τιμές για τη βασική ποιότητα ESPO του Ειρηνικού άντεξαν καλύτερα, χάνοντας περίπου 2,70 δολάρια σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι τιμές παράδοσης στην Ινδία ήταν επίσης πτωτικές, μειωμένες κατά περίπου 5,90 δολάρια το βαρέλι, όλα σύμφωνα με τα στοιχεία της Argus Media. Το μέσο εισόδημα τεσσάρων εβδομάδων υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο, σε περίπου 1,51 δισ. δολάρια την εβδομάδα. Το μέγιστο μέσο εισόδημα τεσσάρων εβδομάδων, ύψους 2,17 δισ. δολαρίων την εβδομάδα, είχε επιτευχθεί την περίοδο έως τις 19 Ιουνίου 2022.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων εβδομάδων μετά την έναρξη ισχύος του ανώτατου ορίου τιμών της G-7 για τις ρωσικές εξαγωγές αργού στις αρχές Δεκεμβρίου 2022, η αξία των θαλάσσιων ροών έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο των 930 εκατ. δολαρίων την εβδομάδα, αλλά σύντομα ανέκαμψε.

Ροές ανά προορισμό

Οι παρατηρούμενες αποστολές προς τους πελάτες της Ρωσίας στην Ασία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν εμφανίζουν τελικό προορισμό, μειώθηκαν στα 2,92 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 8 Σεπτεμβρίου. Αυτό είναι περίπου 10% κάτω από το μέσο επίπεδο που παρατηρήθηκε τον Απρίλιο.

Περίπου 1,25 εκατομμύρια βαρέλια αργού φορτώθηκαν ημερησίως σε δεξαμενόπλοια με προορισμό την Κίνα. Οι θαλάσσιες εισαγωγές της ασιατικής χώρας ενισχύονται από περίπου 800.000 βαρέλια αργού ημερησίως που παραδίδονται από τη Ρωσία μέσω αγωγού, είτε απευθείας, είτε μέσω Καζακστάν.

Οι ροές στα πλοία που σηματοδοτούν προορισμούς στην Ινδία ήταν κατά μέσο όρο 1,62 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, από το αναθεωρημένο 1,68 εκατομμύριο για την περίοδο έως την 1η Σεπτεμβρίου.

Τόσο τα κινεζικά όσο και τα ινδικά στοιχεία είναι πιθανό να αυξηθούν καθώς ξεκαθαρίζουν τα λιμάνια εκφόρτωσης για τα πλοία που δεν δείχνουν προς το παρόν τελικούς προορισμούς.

Το ισοδύναμο περίπου 30.000 βαρελιών ημερησίως βρισκόταν σε πλοία που σηματοδοτούσαν το Πορτ Σάιντ ή το Σουέζ στην Αίγυπτο. Αυτά τα ταξίδια συνήθως καταλήγουν σε λιμάνια της Ινδίας ή της Κίνας και εμφανίζονται ως «Άγνωστη Ασία» μέχρι να διαφανεί ο τελικός προορισμός.

Οι ροές πετρελαίου της Ρωσίας συνεχίζουν να περιπλέκονται από το ελληνικό ναυτικό που πραγματοποιεί ασκήσεις σε μια περιοχή που έχει συνδεθεί με τη μεταφορά ρωσικού αργού. Οι ναυτικές αυτές ασκήσεις πρόκειται να συνεχιστούν μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου. Ως αποτέλεσμα, οι πρόσφατες μετακινήσεις φορτίων έχουν μεταφερθεί στα ύδατα στα ανοικτά του Port Said της Αιγύπτου, στον Κόλπο του Ομάν στα ανοικτά του λιμανιού του Sohar και, πιο πρόσφατα, στο λιμάνι Duqm του Ομάν.

  • Ευρώπη και Τουρκία

Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού πετρελαίου της Ρωσίας προς ευρωπαϊκές χώρες έχουν σταματήσει, με τις ροές προς τη Βουλγαρία να διακόπτονται στα τέλη του περασμένου έτους. Η Μόσχα έχασε επίσης περίπου 500.000 βαρέλια ημερησίως από τις εξαγωγές με αγωγούς προς την Πολωνία και τη Γερμανία στις αρχές του 2023, όταν οι χώρες αυτές σταμάτησαν τις αγορές.

Οι παραδόσεις μέσω αγωγού στην Ουγγαρία, οι οποίες διασχίζουν την Ουκρανία μέσω του νότιου σκέλους του συστήματος αγωγών Druzhba, φαίνεται ότι διακόπηκαν τον Αύγουστο λόγω της απαγόρευσης του Κιέβου να περάσει από το έδαφός του αργό πετρέλαιο της Lukoil PJSC. Οι αποστολές προς τη Σλοβακία κατά μήκος της ίδιας διαδρομής φαίνεται ότι δεν επηρεάστηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου.

Η ουγγρική εταιρεία διύλισης Mol Nyrt. δήλωσε ότι κατέληξε σε συμφωνία που θα διασφαλίσει τη συνέχιση της προμήθειας ρωσικού αργού πετρελαίου μέσω του αγωγού που διέρχεται από την Ουκρανία. Η Τουρκία είναι πλέον η μόνη αγορά μικρών αποστάσεων για τις αποστολές από τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας, με τις ροές κατά τις 28 ημέρες έως τις 8 Σεπτεμβρίου να παραμένουν αμετάβλητες σε περίπου 210.000 βαρέλια ημερησίως.


Source link

Σχετικές αναρτήσεις

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Δεχομαι Διαβαστε περισσοτερα