1NEWS – ΝΕΑ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Διεθνη

Ever Given: Καρέ-καρέ η επική επιχείρηση αποκόλλησης και “απελευθέρωσης” της Διώρυγας του Σουεζ


Ever Given

H προσάραξη του Ever Given, του τεράστιου πλοίου-κοντέινερ 220.000 τόνων, προκάλεσε διεθνή οικονομικό ίλιγγο, η επιχείρηση αποκόλλησης χαρακτηρίστηκε επικών διαστάσεων και η “απελευθέρωση” χθες το απόγευμα, μετά από επτά ημέρες, της Διώρυγας του Σουέζ σήμανε το τέλος ενός θρίλερ που απείλησε να προκαλέσει παγκόσμιο ναυτιλιακό και εμπορικό κραχ.

«Ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια, ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), κήρυξε την επανάληψη της διέλευσης των πλοίων μέσα από τη διώρυγα», ανακοίνωσε λίγη ώρα αργότερα, στις 8 το βράδυ, η SCA, και έκτοτε ξεκίνησε η νέα μαραθώνια επιχείρηση: ο διάπλους και η αποχώρηση των 369 πλοίων – ανάμεσά τους και 16 ελληνικών – που είχαν εγκλωβιστεί στο Σουέζ περιμένοντας να περάσουν την Διώρυγα.

 

Θα χρειαστούν 7 ημέρες για να ομαλοποιηθεί η πλεύση στην Διώρυγα

Η SCA ανακοίνωσε ότι ο θαλάσσιος δίαυλος θα παραμένει ανοιχτός 24 ώρες το 24ωρο για να μπορέσουν να περάσουν το ταχύτερο δυνατό όλα τα πλοία, η εκτίμηση όμως είναι πως η επιστροφή σε ομαλή πλεύση και εμπορική ροή θα απαιτήσει τουλάχιστον μία εβδομάδα.

Η ιδιοκτήτρια του πλοίου, η  Evergreen Line ανακοίνωσε ότι το «Ever Given» θα επιθεωρηθεί για αξιοπλοΐα μετά την απομάκρυνσή του από το νότιο τμήμα της Διώρυγας του Σουέζ, όλες οι πληροφορίες ωστόσο έως χθες το βράδυ συνέκλιναν στο ότι δεν υπήρξε θαλάσσια ρύπανση.

 

Το κόστος του αποκλεισμού

Στην επιχείρηση αποκόλλησης συμμετείχαν δέκα ρυμουλκά πλοία και εκσκαφείς οι οποίοι αφαίρεσαν 27.000 κυβικά μέτρα άμμου.

Το 12% των εμπορικών συναλλαγών, περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου και το 8% της παγκόσμιας παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου περνούσαν καθημερινά από τη Διώρυγα του Σουέζ πριν από το ατύχημα του Ever Given.

Για την SCA, που διαχειρίζεται τη διώρυγα, το πλήγμα στα έσοδα υπολογίζεται σε 14 με 15 εκατ. δολάρια ημερησίως, ενώ σύμφωνα με το BBC, μέχρι τώρα το κόστος για την Αίγυπτο μόνον από την απώλεια των τελών διέλευσης ήταν 90 εκατομμύρια δολάρια. Η συμβολή της Διώρυγας στην οικονομία της Αιγύπτου φθάνει στο 2,5 του ΑΕΠ.

 

The stranded container ship Ever Given, one of the world’s largest container ships, after it ran aground, in the Suez Canal

 

The Suez Canal blocked by the large container ship Ever Given

Αποζημιώσεις-μαμούθ ζητά το Κάιρο

Με αυτό το οικονομικό κόστος το Κάιρο ανακοίνωσε χθες το βράδυ ότι θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρία που αναμένεται να φθάσουν σε επίπεδα-μαμούθ.

«Θα απαιτήσουμε αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για όλες τις συνέπειες από την ακινητοποίηση του πλοίου, για την χρήση όλων των ρυμουλκών, θα απαιτήσουμε το πλήρες κόστος», δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο Sputnik ο ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές, βοηθός του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι.

Ο ίδιοςεπέρριψε την ευθύνη του περιστατικού στον καπετάνιο του πλοίου: «Αυτό που συνέβη ήταν ευθύνη του καπετάνιου, το κανάλι μας είναι ασφαλές», είπε.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Lloyd’s κάθε ημέρα έμεναν παγιδευμένα αγαθά αξίας 9,6 δισ. δολαρίων, ενώ η γερμανική ασφαλιστική Allianz εκτιμά ότι ο αποκλεισμός της Διώρυγας κόστισε στο κπαγόσμιο εμπόριο από 6 έως 10 δισ. δολάρια μέσα σε μία εβδομάδα.

Επίσης, με βάση στοιχεία της ναυτιλιακή Braemer ACM που επικαλείται η Wall Street Journal, το κόστος ναύλωσης δεξαμενόπλοιων από την Ασία και τη Μέση Ανατολή εκτινάχθηκε 47% μετά το ατύχημα.

Onlookers watch as a container ship stuck for days in the Suez Canal resumes its travel

 

The container ship the Ever Given is seen after being dislodged from the Suez Canal


Source link

Σχετικές αναρτήσεις

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Δεχομαι Διαβαστε περισσοτερα