1NEWS – ΝΕΑ ΚΑΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Χωρίς κατηγορία

ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ | Οι νέες διατροφικές τάσεις που φέρνει στο τραπέζι η πανδημία


Περισσότερος χρόνος στο σπίτι, περισσότερη ανησυχία για τη σωματική υγεία, περισσότερες «πράσινες» επιλογές, που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον.

«Η παγκόσμια κρίση υγείας έχει αλλάξει τις προτιμήσεις των καταναλωτών με νέους και απροσδόκητους τρόπους», λέει στο candyindustry.com ο Vince Macciocchi, πρόεδρος της πολυεθνικής επεξεργασίας τροφίμων και εμπορευμάτων Archer Daniels Midland.

«Βλέπουμε μια αυξημένη ζήτηση για τρόφιμα και ποτά που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ενισχύουν τη διάθεσή μας και μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτό παρέχει μια μοναδική ευκαιρία στις εταιρείες να αναπτύξουν νέα προϊόντα που θα αλλάξουν για πάντα τον τρόπο που τρώμε και πίνουμε. Θα είναι μια χρονιά καινοτομίας, που χαρακτηρίζεται από σημαντικές ανακαλύψεις στη διατροφή», αναφέρει.

Ποιες είναι οι διατροφικές τάσεις που θα κυριαρχήσουν στην μετά-κορωνοϊό εποχή;

Τροφή για το νου και το σώμα

Η έρευνα της ADM, διαπίστωσε ότι το 31% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερα είδη προσαρμοσμένα στην υγεία τους και το 50% αναφέρει μια προτίμηση για τρόφιμα και ποτά που περιέχουν φυτικά ευεργετικά συστατικά.

Η ανάγκη για ένα πιο υγιεινό lifestyle, μέσω τροφίμων και ροφημάτων δημιουργεί νέες ευκαιρίες για προϊόντα με θρεπτικά συστατικά και λειτουργικά οφέλη για την υγεία, τα οποία θα στοχεύουν στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού μας συστήματος, στην ενίσχυση της διάθεσης και στη διατήρηση υψηλών επιπέδων ενέργειας.

Αισθητηριακοί παράγοντες όπως η γεύση και το χρώμα, θα διαδραματίζουν επίσης έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο. Οι καταναλωτές στρέφονται σε τρόφιμα και ροφήματα με έντονα χρώματα δίνοντας έμφαση σε γεύσεις εσπεριδοειδών, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη C, καθώς και προϊόντα με αναγνωρίσιμες, νοσταλγικές γεύσεις κατά τη διάρκεια αυτής της στρεσογόνου περιόδου.

Επαναφορά της ανάγκης για βιώσιμη διατροφή

Ο όρος βγήκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και συμπεριλάμβανε διατροφικές συστάσεις, που θα είχαν ως αποτέλεσμα πιο υγιές περιβάλλον και πιο υγιείς καταναλωτές. Η βιώσιμη διατροφή ορίζεται ως εκείνη η διατροφή με περιορισμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, που θα ωφελήσει αυτές, αλλά και τις τρέχουσες γενιές.

Σχεδόν τα δύο τρίτα (65 τοις εκατό) των καταναλωτών θέλουν να έχουν θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον και αυτός είναι ένας βασικός λόγος, για τον οποίο το 32% των καταναλωτών αγοράζει προϊόντα που παράγονται με βιώσιμο τρόπο. Η εξειδικευμένη τροφή για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου στα ζώα, για παράδειγμα, καθώς επίσης και νέες γεωργικές πρακτικές, όπως η αναγεννητική γεωργία, χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό του εδάφους, με αποτέλεσμα την μείωση των εκπομπών άνθρακα και τη βελτίωση του κύκλου του νερού.

Ανανεώσιμα φυτικά υλικά, όπως το άμυλο αραβοσίτου ή ακόμη και φύκια χρησιμοποιούνται στη συσκευασία των προϊόντων και συμβάλλουν στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.

Η υγεία περνά από το… έντερο

Περίπου το 25% των καταναλωτών παγκοσμίως υποφέρουν από πεπτικά προβλήματα. Από αυτούς, το 50% ισχυρίζεται ότι αυτό έχει μέτρια ή σοβαρή επίδραση στη συνολική υγεία τους.

Η πανδημία λοιπόν, έχει ενισχύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για μια πιο ολιστική προσέγγιση στην υγεία, η οποία περιλαμβάνει μεγαλύτερη κατανόηση του θεμελιώδους ρόλου του μικροβιώματος του εντέρου.

Τα προϊόντα που στοχεύουν στο μικροβίωμα έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων μεταβολικών καταστάσεων, όπως η διαχείριση βάρους, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και η καλύτερη ψυχολογία. Όλα τα παραπάνω δίνουν πρόσφορο έδαφος για καινοτομίες σε τρόφιμα και ροφήματα με ουσίες όπως πρεβιοτικά, προβιοτικά και μεταβιοτικά που υποστηρίζουν τη λειτουργία μικροβίων στο έντερο.

Η έκρηξη της plant based διατροφής

Η ζήτηση για φυτικά πρωτεϊνικά προϊόντα, επεκτείνεται συνεχώς πέρα ​​από τα burger σε ολοένα και περισσότερα προϊόντα, όπως τα οστρακοειδή, οι γαρίδες, τα φυτικά τυριά, έτοιμα για κατανάλωση σνακ πρωτεΐνης και πολλά άλλα.

Παράλληλα, τα εναλλακτικά προϊόντα κρέατος συνεχίζουν να εξελίσσονται, με νέες τεχνολογίες, όπως η εκτύπωση 3D και η ζύμωση πρωτεϊνών να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς. Τα «νέα κρέατα» με φυτική βάση, περιλαμβάνουν προϊόντα όπως μπριζόλα και στήθος κοτόπουλου, επεξεργασμένα κρέατα, μπέικον και άλλα.

Οι φυτικές γαλακτοκομικές λύσεις επίσης θα ενισχυθούν.  Η αρχή είχε γίνει με τα φυτικά γάλατα, όμως παράλληλα η βιομηχανία αναπτύσσεται, ώστε να περιλαμβάνει και άλλες μορφές όπως γιαούρτι, παγωτό, βούτυρο και κρέμες. Όπως αναφέρει o Vince Macciocchi, για να ξεχωρίσουν, τα προϊόντα αυτά πρέπει να παρέχουν περισσότερη πρωτεΐνη από τα παραδοσιακά γαλακτοκομικά προϊόντα και να διαθέτουν μια διατροφική ετικέτα ενισχυμένη με βιταμίνες και μέταλλα ή συστατικά όπως τα προβιοτικά.

Με πληροφορίες από candyindustry.com


Source link

Σχετικές αναρτήσεις

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Δεχομαι Διαβαστε περισσοτερα